Servis a ladění tlumičů

Provádím servis a úpravu tlumičů značek
SHOWA, KAYABA, WP, MARZOCCHI, ÖHLINS, PAOLI, SACHS

Provádím servis a úpravu tlumičů na závodní a cestovní motocykly. Zabýváme se elektrickými i mechanickými tlumiči.
Provádím opravy nerozebíratelných tlumičů různých výrobců a následnou úpravu na možnost tlumič repasovat. Při dalším servisu už není problém jej opravit.

O mně

Jezdil jsem motokros na různých úrovních. V současné době jezdím hlavně pro testování úprav a nastavení, abych jsem mohl všechno vyhodnotit. Nastavení tlumičů je hodně důležité na jízdní vlastnosti a dosažených časů a následně únavy.

Ve spolupráci s týmem Motoman Brno jsem absolvolal školení ve Švédsku u firmy OHLINS a získal certifikát o proškolení na opravy tlumičů.

V roce 2016 jsem se zúčastnil jako mechanik na RALLY Paříž Dakar v Argentině v týmu Bart racing jako mechanik Rudy Lhotského.

O tlumičích všeobecně


Musíme pamatovat, že v náročných podmínkách jako je bláto, prach dochází k mechanickému opotřebování jednotlivých součástí.
V tlumiči je nadměrně zatěžovaný olej, ten má s přibývajícím provozem za následek špatné mazaní vnitřních komponentů. Dochází k mechanickému opotřebení a drobné částečky znehodnocují olej a čím více se prodlužuje servisní interval, tak se navyšuje množství dílů, které se opotřebovávají a navyšuje se cena za servis.
U nových motocyklů je doporučeno provést servis po 5 hodinách.
Nové tlumiče mají větší opotřebení, protože si musí sednout a dochází k většímu znehodnocení oleje.  

Údržba
Bláto je nepřítel těsnění a tohle platí u všech tlumičů. Je úplně jedno, že je moto od bláta  ale nesmí být zaschlé bláto na kluzácích tlumičů a pístnici zadního tlumiče. Zvýšenou pozornost je potřeba věnovat místům pří konci zdvihu To je to místo, kde se koncentruje bláto, písek a nečistoty. Celou dobu nic a pak si jednou skočíte a tlumič dojede na doraz a ty nečistoty vám prorazí břity a tlumič "záhadně" vyteče. Pokud je šance, odstraňte z pístnice veškeré bláto dřív, než zaschne a zvýšíte tím životnost tlumiče.
Časové intervaly servisu
Pro správnou funkci tlumičů je potřeba pravidelný servis. Servisní intervaly se liší podle motocyklů.
U cestovních motocyklů je interval co 20 000 km nebo 2 roky bez počtu ujetých kilometrů.
U sportovních motocyklů provozovaných na hobby ježdění je to aspoň 2x do roka. Protože není vyžadována špičková funkce pružení.
U závodních motocyklů je to 20 hodin maximálně 25 hodin.
Seřízení tlumičů
I nejkvalitněji provedený servis nebo úprava tlumičů není zárukou správné funkce. Hodně důležité je doseřízení (takzvané naklikání) tlumičů podle potřeb jezdce.
Naši zákazníci mají možnost seřízení tlumičů po námi provedené úpravě. Může to být na základě pocitů z jízdy a následném telefonním dotazu přímo z trati. Po domluvě je možnost individuálního přizpůsobení podvozku přímo na trati, s použitím elektronické časomíry a dosažené rychlosti v určitých místech na trati a porovnáním změn v nastavení.

Galerie


Certifikát ÖhlinsServis tlumičů 1Servis tlumičů 2Březolypy 2011Fork Poškození tlumičů


Kontakt


Vladimír BURÁŇ
Pašovice 20
687 56 Pašovice
telefon: +420 774 255 075